XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

Auek eriotzarekin izkutatzen diranez, ondorio bearrekoz, buruko motorraren bizia, azken agurrakin, uts biurtzera, deseindutzera dijuakigu.

Au onela dalarik, lartar bizitzari betidanean jarraitzen dion berpiztea jakintz-oiñarri gabeko etxea deritzaio.

Zenbaitzuetan, eriotz bildurra barruraiño sartuarazi duan pentsa-era auxe!

Irakurle jakitunak, Rusell'en dotrinaren gezurra, punturik-puntu berexi zuten.

Geienak bere pekaturik aundiena, gizaki-notinean zeukan primitivismo idean billatzen diote.

Benetan, ezin dezakegu guregan ezer nabaitu, norbaitekortara mugituarazten ez bagaitu.

Zentzuak ditugu gure irudimen ekartzailleak.

Oroimena damakigu, biziaren iturri dan animatik txurgatuz, izaki sustantzidun gaituzulako.

Ez uste oroimena edo memoria etortzearekin batera, notin edo persona izaten, ta bera itzaltzean, auts biurtzen danik.

Jakintsuen izkuntza zebilkila zion.

Ulergaitza darion izkera dirudit, enpiriku-arrazoi parregarriak igarorik, eztakit nungo mugotan ere ertzeratzen baida.

Sikoloji ta mistika sakonetik urrun, enpiriku-metodua axalki omen dabilki.

Irakurle argiari galdetzen badiegu Rusell`en atzankizuna (tesis) betegarri al zaionentz, bere begietan irakurri genezake ez erantzuna.

Beraren eskolakoak, filosofi ta zenbakizki edo arimetikan jauntxotzat jotzen badute ere, azken ontan, auengandik ez ditu lore geiegirik usaindu.

Dowving'en artikuluak ongi-etorri jatorragoa izan zuan, bioztiago, arreta aundiz jaso baizan.

Animen giza-soin aldatze (transmigración) ta espiritismoaren usteri edo teoria zekarkin.

Arrigarria onen diona.

Bere lanen nausitasun adirazle diran bi ezaugarri aurreratzen dizkigu.

1) Ikusi ta irakurritakoan babestuaz, beraren esanak bai omen du itzal.

2) Au aski ez bada, izkutuko bide erakusleak eraginda, biribil txiki batean zeuden persona askokin lan egindako esperientziz, bai omen dezake itz egin.

Ondorengoa dio.